Dan demi masa

Kata Sayidina Ali R.A,  ‘Masa itu umpama pedang jika kamu tidak memenggalnya nescaya ia akan memenggal lehermu’

Dalam Surah Al-Asr juga ada menyebutkan,

Demi Masa. Sesung­guh­nya manu­sia itu dalam keadaan kerugian. Kecuali orang-orang yang ber-Iman, ber-Amal Soleh, dan (yang) sal­ing mengIngatkan dalam Kebe­naran, dan (yang) sal­ing mengIngatkan dalam Kesabaran.

Serius rasa cepat betul masa berlalu. rasa macam baru semalam je dpt result UPSR. rasa mcm semalam je masuk MRSM. rasa mcm baru je abes SPM.

MashaAllah, umur dah 19 dah. kalau dulu2 time sekolah cakap dengan mak soal kawen sume nie memang alamat nak kena tarbiah 3 hari 3 malam lahh dengan beliau. memang langsung x berani nak bukak mulut lah pasal bab2 nie. sekarang dah mcm bestie dah. share segala macam. sekarang bila mak yg bukak soal kawin, nak kawen dgn laki keje ape semua, diri sendiri yang diam. Pulakkk.. dulu beriya sgt. skrg malu sendiri.Mak, anak mak dah besar dah! Alaaa.. kakak nak manja2 lagi dengan mak. Dulu Mak taruk minyak rambut kat kepala, tolong lukis lukisan untuk kelas seni esok (saya x pandai lukis), tolong tu tolong niee.. Alahaii rindunya. Dulu mak lawa sangat sampai kawan2 ingat mak nie kakak orang, sekarang dah nampak kedut2 sikit..hee, tapi still lawa bagi kakak. 

Semoga Allah panjangkan umur mak dan abah supaya kakak dapat berbakti n balas jasa mak dan abah balik.. Ameen 

Masa yang lepas itu sesungguhnya telah meninggalkan kamu,tetapi masa akan datang sentiasa melawat kamuApbila kamu hitungkan apa yang sudah berlalu,biarkanlah, maka wajib atas kamu menghitungkan pula masa yang di hadapan itu pelawat bagi kemajuan dan kebahagiaan.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: